Handelsbetingelser

(Gældende fra 13. juni 2014)

 

Bytteservice

Alle vores varer kan byttes. De kan byttes enten i vores egen butik, eller i butikker der er medlemmer af Kon-Tur kæden.

Vi bytter ALLE varer 365 dage fra købsdato.

Legetøj kan dog også byttes i butikker der er medlemmer af Kon-Tur kæden.

Alle varer kan byttes i vores egen butik, Lange Isenkram, i Ringkøbing hele næste år!

Hvis du er i tvivl om hvor din vare kan byttes, så kontakt os venligst på kontakt@hoslange.dk 

 

Generelle oplysninger

Lange Isenkram A/S

Skaadsmosevej 4

6950 Ringkøbing

97324700

kk479butik@kop-kande.dk

Fax nr.: 97325484

CVR nr.: 11757979

 

Betaling

Betalingskort: Vi accepterer følgende kort: 

Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro.

Betalingen vil altid først blive hævet fra din konto når vi har sendt varen afsted.

Alle priser er i valutaen DKK og er altid inkl. Moms

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Hos Lange kan du bruge følgende internationale betalingskort:

Visa, Mastercard, American Express, Maestro, UnionPay

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Betaling med Viabill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

 

Levering

Vi tilbyder levering igennem GLS og Danske Fragtmænd.

Levering samt leveringspriser er kun gældende til brofaste øer i Danmark.
Ønskes levering til ikke brofaste øer i Danmark kan der indgås special aftale herom.

Leveringstiden for varerne er gennemsnitligt 2- 3 arbejdsdage.

Dog kan leveringstiden på havemøbler være op til 5 dage.

Bemærk vedrørende pallelevering:

Det er kundens ansvar at være på leveringsadressen, når fragtmanden kommer. Vi kan desværre ikke give et præcist tidspunkt på dagen for levering.

Chaufføren ringer typisk cirka en halv time før levering, så der kan være en til at kvittere for pallen.

Hvis ikke der er nogen til stede, vil der komme et ekstra leveringsgebyr på 500kr for genlevering. 

Fragt

Pakke fragt op til 20 kg. kun 39,-

Mellemstor pakke fragt 149,- (F.eks. små cafésæt eller større forsendelser der kræver flere pakker)

Palle fragt (havemøbler) pris 500,-  

Gratis fragt ved køb over kr. 4499,-

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. tlf. 97324700.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende den med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/varer.

Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om det.  

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for:

Havemøbler
Specialudstyr

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten: 

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

  1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen, 
  5. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om. 
  6. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på, 
  7. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

 

Du mister din fortrydelsesret hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • du bryder plomberingen på spil

 

Varens stand, når du sender den retur


Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.


Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

  

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Lange Isenkram, Skaadsmosevej 4, 6950 Ringkøbing.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt mod forudgående aftale på ovenstående adresse.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på hos Lange har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk det er muligt at få et retur fragtbrev tilsendt på mail ved at kontakte os på kontakt@hoslange.dk. Derved bliver retur fragten kun de 39 kr.

 

Varen sendes til:

Lange Isenkram

Skaadsmosevej 4

6950 Ringkøbing

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Persondatapolitik

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, Adresse, Telefonnummer, og mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Lange Isenkram A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Direktøren og webmasteren for Lange Isenkram A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige er Lange Isenkram A/S

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Lange Isenkram A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Lange Isenkram A/S via mail kk479butik@kop-kande.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:

Lange Isenkram

Skaadsmosevej 4

6950 Ringkøbing

97324700

kk479butik@kop-kande.dk

Fax nr.: 97325484

CVR nr.: 11757979

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10/04-2024