Sage er et kvalitetsmærke. Alle Sage produkter er lavet ud fra en filosofi om ikke at gå ned på kvalitet og design. Tag eksempelvis de populære Espressomaskiner. Sage har formået at benytte tryk-teknikker, der før kun er set i dyre og kommercielle maskiner - Se eksempelvis Sage The Barista Pro for bedst kvalitet til prisen.
Læs mere om baggrunden for Sage nederst.
Sage blev grundlagt i 1932 i Sydney af Bill O'Brien og Harry Norville. Sage hedder dog faktisk i virkeligheden Breville, men i visse lande har produkterne mærkenavnet Sage.
Derfor kender vi Breville som Sage. Firmaet startede ud med at lave radioer, og under krigen startede de da yderligere med at producere mine detektorer.
Efter krigen måtte Sage dog lægge om som så mange andre firmaer. Sage startede da med en kurs indenfor innovative køkkenprodukter. Den dag i dag følger de samme kurs, hvor det aldrig må handle om kun et produkt, men et nyskabende produkt. Det ser vi fx med deres espressomaskiner, der udnytter et super opvarmende system, der kan bevare smag og aroma – Thermojet.
Sage er et firma, der ikke nøjes. Altid er målet at skabe et produkt, der ikke må blive et i mængden, men et produkt der skiller sig ud ved perfekte resultater og innovative metoder til en stadig konkurrencedygtig pris.
Den dag i dag har firmaet over 120 patenter på design løsninger til køkkenmaskiner registreret i det amerikanske system.
Indenfor espressomaskiner har Sage været de første på markedet til at lave en maskine til det private køkken, som bevarede et perfekt tryk hele vejen igennem brygningen. Dette tryk har en kæmpe betydning for aromaen og smagen, der kommer ud af bønnen.
Ses der på et resultat med rigtig tryk og et med lavt tryk, ser man en cremet og lækkert skummende kaffe hos en kaffe med korrekt tryk, hvor det modsat gør sig gældende hos et lavt tryk.